اگر فضای اتاق خواب کوچکی دارید

دکوراسیون داخلی منزل|به دنبال طرحی خاص هستید؟۰۹۱۲۸۹۳۷۹۳۸

دکوراسیون داخلی منزل

 

 

آیا شما هم به دنبال طرحی خاص می باشید؟ آیا دوست دارید تا با استفاده از دکوراسیون داخلی منزل خود فضایی متفاوت و منحصر به فرد خلق نمایید.؟ خوب قبل از هر چیز باید به اصول طراحی داخلی  و مواردی همچون رنگ شناسی و علم فنگ شویی تا حدودی تسلط داشته باشید تا بتوانید طرحی خاص و شیک را پدید آورید. در این بخش به چند مورد که جز اشتباهات رایج در بحث دکوراسیون داخلی منزل است خواهیم پرداخت که با مطالعه و رعایت نکات فوق می توانید در نهایت به طرحی زیبا و منحصر به فرد دست یابید.شما باید بتوانیدشجحاعت لازم را در ایجاد تغییرات و زیر پا گذاشتن یک سری مسائل کلیشه ای را در خود داشته باشید.البته منظورمان این نیست که می توانید از هر نوع نا هماهنگی در طرح خود استفاده کنید و اسم آنرا دور ریختن کلیشه ها بگذارید.

 

دکوراسیون داخلی منزل

شما با استفاده از کمی ذوق و سلیقه و با رعایت یک سری اصول و موازین کلی می توانید به طرحی شکیل و در عین حال زیبا دست یابید.با هم به چند اشتباه رایج دراین بخش خواهیم پرداخت :

1-استفاده از مبلمان های غیر متناسب با فضایی که در اختیار دارید:

گاهی اوقات شاهد هستیم فضایی کوچک کهدر ان قرار گرفته ایم در ان از مبلمان های بسیار بزرگ و حجیمی استفاده شده است که این اصلا با یکدیگر هارمونی نداشته و باعث می گردد تا برای دیگر لوازم فضا به اندازه کافی نداشته باشیم.این مساله به صورت عکس نیز صادق است و گاهی مشاهده می گردد در سالنی بزرگ از مبلمانی کوچک و ریز نقش استفاده شده است و این دقیقا همان مشکل عدم هارمونی را دارد.بهترین کار این است که حتما  قبل از انتخاب نهایی مبلمان  برای منزل بتوانید با یک تصویر سازی ذهنی فضای منزل را با نوع مبلمانی که قرار است در آن قرار دهید ترسیم کرده و در ذهن خود انرا تجسم نمایید .در این حالت بهتر و دقیق تر می توانید تصمیم بگیرید.

2-دومین اشتباهی که ممکن است رخ دهد این است که معمولا از الگوهایی استفاده می شود که به هیچ وجه تناسب لازم را با فضای موجود ندارد.

در مبحث دکوراسیون داخلی منزل  باید به این نکته توجه لازم را داشت که حتما لوازم منزل با یکدیگر از یک تناسب منطقی برخوردار باشند.اولین قدم این است که یک رنگ را به عنوان بک گراند و یا همان رنگ پیش زمینه برای محیط مورد نظرمان در نظر بگیریم.بعد از انتخاب رنگ بایدطرحی را به صورت کلی در ذهن ترسیم کرده و بر اساس این رنگ و این طرحی که در نظر دارید به انتخاب لوازم و وسایل مورد نظرتان بپردازید.

3-در مبحث دکوراسیون داخلی منزل  یکی از لوازمی که می تواند نقش بسیار تایین کننده ای داشته باشد قطعا و بی شک چیزی نیست جز فرش.بله اکثرا رد این مواقع با انتخاب فرشی نا متناسب با طرح و رنگ بک گراند محیط باعث می شنوند تا کل طرح از هارمونی خارج شده و در نهایت آنچیزی که می خواهید نشود.فرش باید بتواند با طرح و رنگ خود تناسبی میان سایر لوازم دیگر فضای موجود ایجاد نماید.از چند نظر باید در انتخاب فرش دقت لازم را به عمل آورد :

-اندازه فرش نسبت به اندازه محیط

-رنگ به کار رفته در فرش

-جنس و کیفیت آن

-هم خوانی با مبلمان و پرده ها و سایر لوازم دیگر اتاق

 

دکوراسیون داخلی منزل
4-از دیگر اشتباهات رایجی که معمولا در اکثر منازل ایرانی آنرا مشاهده می کنیم این است که همیشه عادت دارندتا کلیه لوازم و وسایل را به صورت چسبیده و با فاصله ای اندک از یکدیگر به دیوار اتاق بچسبانند.معملا در این مواقع همه تصور می کنند که اگر فضای وسط محیط خالی باشد بهتر خواهد.اما اگر بخواهیم واقعیت را به شما بگوییم این است که در واقع حقیقت کاملا برعکس بوده و جز در مواردی خاص مانند برگزاری مهمانی ها که می بایست فضای بیشتری در وسط اتاق داشته باشید در موارد دیگر به هیچ وجه این نوع چیدمان توصیه نمی گردد.سعی کنید تا مبلمان و کناپه خود را با کمی فاصله از دیوار بچینید.می توانید برای فضای پشت مبلمان خود از لوازم تزیینی همچون لامپ ها و آب آجر ها استفاده نمایید.البته میزان فاصله مبلمان از دیورا نیز خود دارای استانداردهای لازم بوده که باید به آن نیز توجه کرد.

5-اشتباه رایج دیگری که معمولا در چیدمان وسایل رخ می دهد این است که دوست دارند تمام وسایل و لوازم  به ورت همزمان در دید باشند.باید بدانید که در این مورد نباید زیاده روی کنید و هیچ گاه از چیدمانی که باعث گردد به هر قیمیت تمام وسایل در یک نگاه دیده شوند استفاده نکنید.

6-ایراد بعدی که می توان به نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل  برخی گرفت این است که فکر می کنند از اشیا قدیم و به اصطلاح عتیقه می توانند به هر قیمیت در هر فضایی که خواستند استفاده نمایند.معمولا در منازلی که از قشر مرفح جامعه هستند شاهد هستیم که تنها به خاطر عتیقه بودن و یا قدیمی بودن کالایی آنرا به هر قیمتی در فضای اتاق و منزل خود به کار برده اند.همین مورد باعث شده تا با یک تناقص و عدم هارمونی در چیدمان وسایل بسیار به چشم بیاید.

پس با فهمیدن اشتباهات رایجی که در هر چیدمان رخ می دهد می توانید شما از این پس انها را انجام ندهید تا خودتان در نهایت به طرحی منحصر به فرد دست یابید.تا اینجای کار به بیان اشتباهات رایج پرداختیم.اما در قسمت زیر به بیان چند نکته کاربردی و مهم می پردازیم که رعایت آنها  می تواند شما را به یک دکوراسیون داخلی منزل شیک و منحصر به فرد نزدیک کند.

1-اولین موردی که باید رعایت کرد نوع رنگی است که قرار است برای محیط مورد نظر مورد استفاده  قرا گیرد.سعی کنید نوع مبلمانی که انتخاب می کنید با رنگ های دیوار و سقف و پرده شما هارمونی لازم را داشته باشد و تناقض میان آنها نباشد.

2-اگر بتوانید از یک آینه تمام قد در فضای سالن خود و یا اتاق خود استفاده کنید هم باعث زیبایی شده و هم تصویر بزرگتری را از محیط شما ایجاد می کند.

3-ورودی خانه خود را در نظر بگیرید. حال از ورودی دور ترین دیوار محیط را یافته و سعی کنید بروی آن از طرح های کاغذ دیورای به صورت عمودی استفاده نموده.این کار باعث می شود تا برای شما و بینندگان فضایی بزرگتر را در دکوراسیون داخلی منزل  ایجاد نماید.

4-اگر فضای اتاق خواب کوچکی داریدوو قصد دارید تا در /ان از یک تخت خواب استفاده کنید پیشنهاد می کنیم هیچ گاه تخت خواب را به یک گوشه از دیوار نچسبانید. سعی کنید به نعی تخت را در وسط اتاق قرار داده .البته بالای تخت را به دیوار بچسبانید.با این نوع چیدمان می توانید از محیط مورد نظر فضایی بزرگتر را متصور شوید.

5-در نشیمن منزل خود سعی کنید اگر از فضایی کوچک برخوردار هستید هیچگاه از کاناپه های سه نفره استفاده نکنید چرا که اولا کم پیش می آید تا سه نفر به صورت همزمان بروی یک کاناپه قرار گیرند و همچنین وجود فضای کوچک شما به هیچ وجه نمی تواند هارمونی لازم  را با کاناپه سه نفره داشته باشد.

دکوراسیون داخلی منزل

 

6-استفاده کردن از میرهای شیشه ای به دلیل اینکه فضا از میان انها قابل دیدن است باعث بزرگ نشان دادن محیط می شود و این در حالیست که استفاده از میزهای چوبی به دلیل عدم دید از میان انها باعث می شود تا احساس تنگی و کوچکی در محیط نمایید.

7-اگر فضای مورد نظرتان کوچک است پس حتما سعی کنید تا از پرده هایی استفاده کنید که دارای نقوش ریز باشد .همچنین رومیزی با نقوش ریز بسیار بهتر از رومیزیهایی است که دارای نقوش درشت باشد.این کار باعث می گردد تا فضای شما بزرگتر از قبل نشان داده شود.

8-شاید جالب باشد اما نحوه نور پردازی محیط می تواند در بزرگ و یا کوچک نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل  بسیار موثر باشد.مثلا استفاده از نورهای سرد مانند آبی و یا سبز باعث می شود تا به نظر بیاید که دیوار ها کمی به عقب رانده شده اند.و این در حالیست که نورهای گرم مانند قرمز باعث می شوند تا فضا به نظر بسته تر و نزدیک تر تصور شود.

9-میله ای که برای پرده خود در نظر گرفته اید را سعی کنید طوری قرار دهید که از طرفین کمی بیرون بزند. این کار باعث می شود تا فضای اتاق به نظر بزرگتر تصور شود.

دکوراسیون داخلی منزل

 

10-اگر میان فضای پذیرایی و نشیمن شما مانعی وجود دارد انرا بردارید و بگذارید به صورت یک فضای یک تکه باشد.

11-سعی کنید تا جایی که ممکن است مبلمان منزل را به دور یک نقطه مرکزی چیدمان نمایید. مثلا به دور  شومینه و یا به دور پنجره ای که رو به تراس می باشد می تواند ایده خوبی باشد.

12-در گوشه های خانه که معمولا یک فضای خالی نواخسته ایجاد می شود تا جایی که ممکن است سعی این فضاها را با گیاهان بلند و طبیعی بپوشانید.

13-بروی مبلمان خود می توانید از بالشتک های کوچک استفاده نمایدی هم طرح و دیزاین فضا را زیابتر می کند و هم برای لم دادن و دراز کشیدن مناسب است.

14-اگر می توانید برا کف پوش منزل خود از فرمت های چوبی استفاده کنید.سعی کنید رنگ کف پوش ها با هم متفاوت اما دارای یک هم گونی باشند.وجود رنگ ها مختلف در کف پوش منزل می تواند باعث گرمی فضای موجود شما باشد.

15-یکی از بهترین دکوراسیون هایی که می توان برای هر منزل پیشنهاد داد استفاده از یک کتابخانه است. حتما اگر نقفشه منزلتان به شما اجازه می دهد از یک کتابخانه در فضای آن استفاده کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.